Esto me parece el colmo!!!!

La barra de las charlas sobre SAAB y todo sobre coches.

Moderador: Moderadores

Responder
edusaab
Socio Fundador
Socio Fundador

Esto me parece el colmo!!!!

Mensaje por edusaab »

Esta noticia ha salido en Automotive news europe, en el cual estoy registrado, si lo llegan hacer, sera el colmo de la desfachatez de GM.

Cadillac considers Saab-based car for Europe

DETROIT -- General Motors could develop a small Saab-based Cadillac for sale outside of North America.

Two variants of the Saab 9-3 are being considered for Cadillac, GM sources say.

An entry-level model could provide much-needed volume for the GM luxury brand's new independent distributor in Europe.

If approved for production, a Saab-based Cadillac sedan would be assembled at Saab's plant in Trollhattan, Sweden. A convertible version would be built by Austria-based contract-assembler Magna Steyr.

The Cadillac models would have front and rear-end styling that draws on design themes from the current Cadillac CTS and SRX. Sales could begin around 2007.

A GM source said the Saab 9-3 is being considered for Cadillac because the Trollhattan plant is underutilized. Magna Steyr currently builds the Saab 9-3 convertible in Graz, Austria.

Sources say that the small Cadillac will be based on GM's Ypsilon platform architecture. Ypsilon is also used by Saab for the 9-3 model, and the Opel Vectra.

"Such a small Cadillac will share Saab 9-3 main body architecture, with unique Cadillac design expression," one source said.

Excellent potential

GM sources say styling prototypes for the small Cadillac are in Sweden. Representatives of Kroymans Corp., the Netherlands company that is importing Cadillacs to Europe, have seen a picture of the proposed model.

"We have excellent potential in Europe, especially if we have a small model," said Kroymans CEO Ton Van Soest.

Last year, Cadillac sold approximately 800 cars in Europe.

"By the end of the decade that could be 10,000," said Cadillac General Manager Mark LaNeve. "But with a smaller Cadillac, it could be more."

LaNeve said only that Cadillac is reviewing the "low compact premium" segment. "We're looking at platforms that could work for Europe," he said.

LaNeve said a decision on a new Cadillac will be made this year.

GM Vice Chairman Bob Lutz would not discuss Cadillac's future product plans. Lutz said: "Cadillac may at some point have more products, but we are not going to price below the CTS." The CTS starts at E33,800 in Germany

La idea me parece muy buena, porque se aprovecha el potencial de Saab, lo que me jode es lo que dice;

GM source said the Saab 9-3 is being considered for Cadillac because the Trollhattan plant is underutilized[/A color]

pero como se puede ser tan cabronazo!!! Si resulta que quieren ampliar las ventas y produccion a 200000 unidades......primero con el plan de reestructuracion quitan una de las dos lineas para reducir costes...claro que esta infrautilizada, pero porque c**o!! no la utilizan para hacer Saabs!!! si resulta que estan espectantes a ver que pasa con el 9-3SW si tiene todo el exito que esta teniendo el 9-5SW incluso podria hacer retrasar la entrada de produccion del nuevo 9-5, pq ello imposibilitaria el que la fabrica funcionara bien de capacidad......y quieren sacar un Cadillac basado en un Saab y encima que se fabrique en Saablandia??? entonces Saab donde los fabrican?? o sencillamente no se fabican?? esas ganas de hacer vender Cadillacs en europa va a perjudicar a Saab, me lo veo venir.........

seguro que sera lo mismo que el 9-2x con Subaru, ya veras....

No se si habeis comprado el 5dias de hoy entrevistas al Wagoner(presi de GM) en una de sus respuestas habla del 9-2x y ni nombra a Saab, nombra a fuji heavy industries y lo mejor es que entre parentesis pone(Suzuki), manda huevos, si es Subaru!!

Saludos
'95 Saab 9000 CSE 3.0 V6 auto
Saab 9-3SS 2.0t Vector(Maptun Stage7, Forge Intercooler, Ferrita Downpipe, Aero chasis, AP Racing Brakes 330mm, Black Diamond back, SPEC Stage2+ clutch, front strut y volante deportivo Maptun)
Saab 900 turbo convertible 1992
Er Torete
Forista Veterano
Forista Veterano

Mensaje por Er Torete »

Edu, primero de todo no te alteres y segundo como mi ingles es mas rustico que una azada y el tuyo es como un SS 2.0t. Se bueno y cuando pongas una noticia, ponla traducida porfi :oops: :oops: :oops:
Si no te sabe mal, gracias :wink: :wink: :wink:
Saab 93 SS 2.2 TiD "El que me conozca que no me compre, no hay devolución, me suelo comer los tickets de compra"
GUS
Forista Legendario
Forista Legendario

Mensaje por GUS »

Lo mismo, soy de francés... eso de estar cerca de la frontera!! :shock: :lol: :wink:

Gracias Edu.
:wink:
Saab 9-3 Viggen Cabrio Negro
Saab 900 GM 2.0i S Coupe Gris Plata
Saab 900 GM 2.0i S 5p. Blanco
Ex 9-5 AERO, SS 1.8t, 900GM Cabrio, 900 Pre...
Dalai
Socio Fundador
Socio Fundador

Mensaje por Dalai »

a mi también me va mas el francés :twisted: :twisted: :twisted: ja, ja, ja
Triada Team
Saab 9.3 TTID cabrio Vector
EX-Saab 9.3 2.2 TID
EX-Saab 9.3 2.0 SE cabriolet
GUS
Forista Legendario
Forista Legendario

Mensaje por GUS »

Lo sabía... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Mucho has tardado en contestar... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Saab 9-3 Viggen Cabrio Negro
Saab 900 GM 2.0i S Coupe Gris Plata
Saab 900 GM 2.0i S 5p. Blanco
Ex 9-5 AERO, SS 1.8t, 900GM Cabrio, 900 Pre...
Dalai
Socio Fundador
Socio Fundador

Mensaje por Dalai »

lo que tardé en leelo :wink:
Triada Team
Saab 9.3 TTID cabrio Vector
EX-Saab 9.3 2.2 TID
EX-Saab 9.3 2.0 SE cabriolet
Responder